Hoppa till huvudinnehållet

FAQ

I nedanstående FAQ har vi försökt att samla svar på några frågor som vi vet uppkommer. Om du inte hittar svar på din fråga här, är du naturligtvis alltid välkommen att kontakta oss.
Kontakta Airmaster

Nollställning av timer efter service

Efter vanlig service med filterbyte ska timaren för filterbyte nollställas.

Det kan göras på lite olika sätt, allt efter vilken kontrollpanel du har.

Airlinq® Viva panel: Nollställning efter filterservice

Så här nollställer du efter filterservice:

  1. Håll knapparna ”Funktion” och ”Semesterläge” intryckta samtidigt i 10 sekunder
  2. En gul varningstrekant visas som efterföljs av att en röd larmtrekant blinkar kortvarigt
  3. Härefter startar aggregatet i automatisk drift
  4. Filterbyte timer/varning/larm är nu nollställt

Det är görs på samma sätt oavsett om aggregatet var i drift vid filterbytet eller om aggregatet hade stannat på grund av ett larm.

Guide för att hitta platsen för serienumret

När du kontaktar teknisk support, vänligen ange ditt serienummer.
Se guide.

Airlinq® Orbit panel: Nollställning efter filterservice

Så här nollställer du efter filterservice:

  1. Tryck på “funktionsknappen”
  2. Scrolla ner till och tryck på ”Inställningar”
  3. Scrolla ner till och tryck på ”Nollställ service”
  4. Tryck in koden 9732 (använd pil upp/ner)
  5. Tryck på bocken
  6. Filterbyte/varning/larm är nollställt när texten ”Nollställning lyckad” visas

Nollställning av filterservice på aggregat utan kontrollpanel

För ventilationsaggregat utan kontrollpanel kan filterservice nollställas med hjälp av ett av dessa program:

  • Airlinq® Online
  • Airlinq® User Tool
  • Airlinq® Service Tool

Airlinq

Så här låser man upp kontrollpanelen med pilar i Software version 4.0 - 4.6 

Så här låser man upp kontrollpanelen med pilar i Software version 1.0 - 3.1